Bekkenfysiotherapie

Bekkenfysiotherapie richt zich op klachten binnen het gehele buik-, bekken- en lage ruggebied. Klachten zoals:

Incontinentie ofwel ongewild verlies van urine of ontlasting

Er zijn veel vormen van incontinentie.

• Urineverlies bij buikdruk verhogende activiteiten zoals hoesten, niezen, tillen enz. Je ziet dit soort klachten vaak rondom zwangerschap en bevalling of na een prostaatoperatie. Het kan ook bij allerlei andere categorieën mensen optreden.
  • Wanneer je heel veel aandrang hebt om te plassen kan daar ook ongewild urineverlies bij optreden.
  • Incontinentie voor ontlasting.

Buikpijnklachten/te gespannen bekkenbodem

Ook een té gespannen bekkenbodem geeft klachten en verliest zijn functie waardoor je weer incontinentieklachten kunt krijgen.

Verzakkingklachten

De klachten kunnen zich voordoen als een zwaar gevoel of pijn van de bekkenbodem. Je ziet ze vaak rondom zwangerschap en bevalling en na de menopauze.

Bekkenpijn

Bekkenpijn bestaat uit pijn in de lage rug en/of schaambeen. Deze klachten kunnen ontstaan na een ongeval of tijdens/na de zwangerschap/bevalling. Fysiotherapie kan een belangrijke bijdrage leveren aan het verminderen van bekkenproblemen. Door de bekkenbodemspieren en de andere spieren rondom het bekken bewust te leren gebruiken en houding en beweging op de juiste manier aan te leren, kunnen veel klachten worden verholpen. Er kunnen ook veel klachten voorkomen worden. Dit geldt in het bijzonder in de periode vóór en na de bevalling. Hiervoor is de cursus: zwangerschapsgymnastiek.

Copyright © 2015 Actief Fysiotherapie | info@actieffysiotherapie.nl | 010-4187644 | Webdesign Nieuw Ontwerp | Disclaimer | Sitemap | Medewerker login