Privacy-
reglement

Uw fysiotherapeut registreert medische en administratieve gegevens om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. De verwerking van deze gegevens valt onder de wet- en regelgeving rondom privacy en gegevensbescherming. Dit betekent onder andere:

  1. Toegang tot uw gegevens
    Uw gegevens zijn toegankelijk voor uw behandelend fysiotherapeut en een beperkt aantal andere medewerkers in de praktijk, zoals waarnemers, fysiotherapeuten, stagiaires en administratieve krachten. Al deze personen hebben een wettelijke geheimhoudingsplicht.

  2. Inzage en correctie
    U heeft het recht om de gegevens in uw dossier in te zien. Als u merkt dat bepaalde gegevens onjuist zijn, kunt u de fysiotherapeut vragen deze te corrigeren.

  3. Gebruik voor onderzoek en audits
    Uw gegevens kunnen, volledig geanonimiseerd, worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek of een kwaliteitscontrole (audit) door een erkende organisatie. Als u bezwaar heeft tegen dit gebruik, kunt u dit aangeven bij uw fysiotherapeut.

  4. Bescherming van uw gegevens
    Uw gegevens worden niet met derden gedeeld zonder uw uitdrukkelijke toestemming.

Heeft u vragen of bezwaren met betrekking tot uw gegevens? Neem gerust contact op met uw fysiotherapeut.

Bejegening en behandeling van cliënten.Om de omgang met en behandeling van cliënten zo goed mogelijk te laten verlopen, hanteert de praktijk de volgende richtlijnen:

1. Toelichting voorafgaand aan de behandeling

Voorafgaand aan de behandeling zal de werkwijze door de fysiotherapeut worden toegelicht. Hierbij wordt uitgelegd welke handelingen verricht gaan worden en met welk doel. Indien de cliënt bezwaar heeft tegen bepaalde handelingen, dient dit direct kenbaar gemaakt te worden, zodat in overleg naar een passende oplossing kan worden gezocht.

2. Toestemming voor aanwezigheid van derden

Als er derden, zoals een stagiaire, bij de behandeling aanwezig zullen zijn, wordt vooraf expliciet toestemming aan de cliënt gevraagd. Zonder deze toestemming zullen derden niet aanwezig zijn tijdens de behandeling.

3. Omgang met ongewenste situaties

Indien er situaties ontstaan die door de cliënt of de fysiotherapeut als ongewenst worden ervaren, zal dit in overleg worden besproken. Waar nodig kan de behandeling worden aangepast of kan een andere fysiotherapeut worden ingezet. Mocht aanpassing niet mogelijk zijn, kan besloten worden de behandeling te beëindigen.

4. Nazorg en follow-up

Na de behandeling is het belangrijk dat de cliënt feedback geeft over de ervaring en de voortgang. Dit helpt de fysiotherapeut om de behandeling verder te optimaliseren en eventuele vervolgafspraken te plannen. De cliënt wordt aangemoedigd om vragen te stellen en eventuele zorgen te delen, zodat samen aan een optimaal herstel kan worden gewerkt.